تناسب اندام

تناسب اندام

تناسب اندام

تناسب اندام

منابع غذایی فیبردار کدامند


طبق تحقیقات انجام شده، بسیاری از افراد در طول روز به اندازه کافی فیبر دریافت نمی کنند. زمانی که بدن شما به اندازه کافی فیبر دریافت نکند، شما کاهش انرژی را تجربه خواهید کرد. نبود فیبر کافی در بدن باعث می شود به سختی وزن کم کنید، همچنین کمبود فیبر خطر ابتلا به بیماری دیابت و التهاب را نیز افزایش می دهد.

به گفته FDA سازمان غذا و دارو، هر فرد بالغ باید ۲۸ گرم فیبر در روز مصرف کند. اما متاسفانه طبق آمار، ما به هیچ عنوان به این مقدار نزدیک نیستیم. به طوری که زنان به طور متوسط فقط ۱۵ گرم فیبر در روز مصرف می کنند در حالیکه متوسط مصرف فیبر در مردان کمتر از ۱۹ گرم می باشد.

خوشبختانه شما می توانید تنها با تعویض و اضافه کردن چند نوع ماده غذایی به رژیم غذایی روزانه خود، به اندازه کافی فیبر دریافت کنید. در این مطلب ما لیستی از مواد غذایی را تحت نظر متخصص تغذیه، آماده کرده ایم که تمام این مواد غذایی بیش از ۱۰ درصد نیاز روزانه شما به مواد مغذی را تامین می کند. این موارد را به لیست خرید خود اضافه کنید.


پسته

 

منابع غذایی فیبردار کدامند

 

  • میزان فیبر در هر اونس: ۲٫۸ گرم

این آجیل کوچک منبع خوبی از فیبر است که به عملکرد دستگاه گوارش شما کمک می کند.

یک اونس پسته علاوه بر ۲٫۸ گرم فیبر، ۶ گرم پروتئین نیز در اختیار شما قرار می دهد.

پرتقال

 

منابع غذایی فیبردار کدامند

 

  • میزان فیبر در هر پرتقال متوسط ( پوست کنده ): ۳٫۱ گرم

پرتقال علاوه بر دارا بودن بسیاری از ویتامین ها، منبع عالی از فیبر است.

موز

 

منابع غذایی فیبردار کدامند

 

  • میزان فیبر در هر موز متوسط ( پوست کنده ): ۳٫۱ گرم

اگر شما طرفدار میوه هستید، موز یک انتخاب عالی برای مصرف روزانه است. موز یکی از بهترین میوه های است که سرشار از فیبر می باشد. موز علاوه بر دارا بودن فیبر، حاوی مقادیر زیادی ار پروتئین و مواد مغذی ضروری است که به تنظیم فشار خون کمک می کند.

پاپ کورن

 

منابع غذایی فیبردار کدامند

 

  • میزان فیبر در ۳ فنجان پاپ کورن: ۳٫۵ گرم

پاپ کورن یا ذرت بو داده به عنوان یک دانه کامل شناخته شده است. در نتیجه حاوی مقدار مناسبی از فیبر است. لازم است برای اجتناب از کالری ناخواسته از نبود طعم دهنده های مصنوعی و نمک زیاد در پاپ کورن مطمئن شوید.


برای مقالات بیشتر به سایت دکتر نیره کابلی دیدن فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.