تناسب اندام

تناسب اندام

تناسب اندام

تناسب اندام

چاقی شکمی

چاق اضافی شکم بسیار ناسالم است.

برای بیماری‌هایی مثل سندرم متابولیک، دیابت نوع ۲، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی وسرطان (۱).

واژه پزشکی برای چربی ناسالم در شکم "چربی امعا و احشا" است که به چربی اطراف کبدو دیگر ارگان‌ها در شکم شما اشاره می‌کند.

حتی افراد عادی با وزن نرمال، خطر افزایش مشکلات سلامتی را دارند (۲).

اینها ۱۲ چیز هستند که شما را چاق می‌کنند.

غذاهای با شکر بالا شامل کیک‌ها و آب‌نبات‌ها، همراه با انتخاب‌های "سالم‌تر" مانندmuffins و ماست یخ زده می‌شوند. سودا، طعم دار نوشیدن قهوه و چای شیرین از جملهmost نوشیدنی‌های شیرین است.

مطالعات Observational ارتباط بین دریافت شکر بالا و چربی اضافی شکم را نشانداده‌اند. این ممکن است عمدتاً به خاطر مقدار فروکتوز بالا از قند اضافه‌شده باشد (۳، ۴،۵).

هر دو شکر معمولی و شربت ذرت با فروکتوز بالا در فروکتوز بالا هستند. شکر معمولیدارای ۵۰ % فروکتوز و شربت ذرت با فروکتوز بالا ۵۵ درصد است.

در یک مطالعه ۱۰ هفته‌ای تحت کنترل، افراد چاق و چاقی که ۲۵ درصد کالری را به عنواننوشیدنی‌های fructose برای رژیم غذایی با وزن کم مصرف می‌کردند، کاهش حساسیتانسولین و افزایش چربی شکم (۶) را تجربه کردند.

مطالعه دوم، کاهش نرخ سوختن چربی و نرخ متابولیک در میان افرادی را گزارش داد کهرژیم غذایی سرشار از فروکتوز مشابهی را دنبال می‌کردند (۷).

با اینکه شکر زیادی به هر شکل ممکن است منجر به افزایش وزن شود، اما نوشیدنی‌هایشیرین ممکن است مشکل‌ساز باشند. نوشیدن الکل و دیگر نوشیدنی‌های شیرین باعثمی‌شود که مصرف زیادی قند در مدت‌زمان بسیار کوتاهی مصرف شود.


برای مقالات دیگر در سایت دکتر کابلی جست و جو کنید

منبع:چاقی

تناسب اندام

حقایق مهم در رابطه با تناسب اندام

  • حفظ آمادگی جسمانی می تواند به جلوگیری از برخی بیماری ها کمک کند.
  • با ورزش٫ ترکیب بدن می تواند بدون تغییر وزن٫ تغییر کند.
  • قدرت عضله توسط هیپوتروفی فیبر و تغییرات عصبی٫ افزایش می یابد.
  • افزایش انعطاف پذیری در پی آمادگی جسمانی٫‌می تواند بسیاری از بیماری های مربوط به عضلات را کاهش دهد.

تناسب اندام چیست

تناسب اندام شامل پنج جز اصلی است.  داشتن تناسب اندام و فیزیک مناسب بستگی به این دارد که فرد چه مقدار از این پنج اصل مهم را اجرا و عملی کرده باشد.

تناسب اندام شامل پنج اصل مهم زیر است:

  • آمادگی جسمانی
  • قدرت عضلانی
  • استقامت عضلانی
  • ترکیب بدنی
  • انعطاف پذیری

پس زمانی می توانیم بگوییم که فردی به تناسب اندام رسیده است که هر پنج بخش فوق را انجام داده باشد.

مزایای تناسب اندام

عملکرد قلبی و عروقی

استقامت قلب و عروق نشان می دهد که چگونه بدن ما می تواند به هنگام ورزش٫ نیاز خود را از طریق سیستم گردش خون و سیستم تنفسی بدن تامین کند. فعالیت هایی که به بهبود استقامت قلب و عروق می کنند٫ حرکاتی هستند که باعث افزایش ضربان قلب برای یک دوره به طور پایدار شوند.

این فعالیت ها عبارتند از:

افرادی که به طور مرتب در این رشته ها فعالیت می کنند٫ به احتمال زیاد از لحاظ استقامت قلب و فشار خون نسبت به سایر افراد وضعیت مناسب تری خواهند داشت. این نکته مهم است که این فعالیت ها را به آرامی و به تدریج افزایش دهید.

ورزش می تواند سبب افزایش استقامت قلب و عروق شود. زمانی که عضله قلب تقویت می شود می تواند فشار خون بیشتری را در طی ضربانات قلب جابه جا کند. در عین حال٫ عروق کوچک اضافی در بافت عضله رشد می کنند٫ به طوری که در صورت نیاز می توان خون را به عضلات کارآمد تحویل دهند.

تناسب اندام

عملکرد و سلامت قلب چگونه با ورزش تغییر می کند!

با ورزش مداوم کارآیی و سلامت قلب بهبود پیدا می کند. تحقیقات انجام شده اخیر نشان می دهد که انواع مختلفی از فعالیت های ورزشی، عملکرد . سلامت قلب را به روش های متفاوت تری تقویت و تغییر می دهد.

همه ورزش ها سایز کلی قلب را تغییر می دهد اما بین ورزشکاران استقامتی و ورزشکاران قدرتی مانند بازیکنان فوتبال، تفاوت های قابل توجهی وجود دارد. قلب ورزشکاران استقامتی، نشان می دهد که بطن چپ و راست گشترش یافته، در حالی که ورزشکاران قدرت ضخیم شدن دیواره قلب خود، به ویژه بطن چپ را نشان می دهند.

سلامت ریه چگونه با ورزش تغییر می کند!

با اینکه قلب در کنار ورزش مداوم در طول زمان، تقویت می شود اما سیستم تنفسی به همان میزان تنظیم نمی شود. عملکرد ریه به طور قابل توجهی تغییر نمی کند اما اکسیژن توسط ریه ها گرفته شده و به طور موثرتری مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی، تمرینات ورزشی و تناسب اندام، بدن را تشویق می کند تا در جذب، توزیع و استفاده از اکسیژن کارآمدتر شود. این عمل در طول زمان سبب افزایش استقامت و افزایش سلامت کلی بدن می شود.

برای مقالات بیشتر به سایت دکتر کابلی مراجعه فرمایید.


منبع:تناسب اندام